Generelle oplysninger
Silkevin ApS
Chr. Winthers vej 19
8600 Silkeborg
Mail: kontor@silkevin.dk
Mobil: 24983917
Mobilepay: 47221
CVR: 37742872
Regler for salg af Alkohol
Det er ikke tilladt at sælge:
- Alkohol over 6% til unge under 18 år
- Alkohol under 6% til unge under 16 år
- Vi forbeholder os retten til at bede om billedlegitimation.
Betaling
- Når du betaler over internettet, vil alle dine personlige informationer blive krypteret, inklusiv dine kreditkortoplysninger.
- Vi modtager Dankort, VISA, Mastercard, MobilePay samt ViaBill.
- Ved brug af MobilePay anvendes følgende nummer: 47221 (åbner i særskilt vindue)
- Del betalingen op med ViaBill
- Der kan også betales via kontooverførsel. Varerne afsendes når pengene fremgår af vores konto. Vælg eventuelt en straksoverførsel så fremgår betalingen på vores konto samme dag.
Kontonr.: 7642-1414467 - Du modtager ordrebekræftelse pr. mail efter betaling.
Fragt
- Pakker sendes med DAO eller BRING til nærmeste pakkeshop i forhold til leveringsadresse. Der kan også vælges specifik pakkeshop. Større forsendelser kan sendes med Danske Fragtmænd efter nærmere aftale.
Store og/eller tunge pakker leveret med Danske Fragtmænd leveres til dørkanten. - Ved bestilling på hverdage afsender vi normalvis varerne inden for 1-2 dage.
- Du er også velkommen til at afhente varerne på vores lager. Vær dog opmærksom på at vi på nogle varer benytter eksternt lagerhotel, så varer kan kun afhentes efter forudindgået aftale herom.
Fortrydelsesret
- Ifølge Forbrugeraftaleloven er drikkevarer ikke omfattet af returret. Men oplever du en vin der er dårlig eller med "prop", så kontakt os for reklamation.
- Vi yder to års reklamationsret i henhold til købeloven, dog følger reklamationen varens naturlige holdbarhed. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler bedes meddelt Silkevin indenfor rimelig tid.
- Ved fejl, mangler og eller udeblevne leveringer bedes henvendelse rettet til os snarest muligt.
- Vi tilbyder 14 dages fuld returret og fortrydelsesret, såfremt varerne sendes tilbage ubrugte i originalindpakning. Du vælger selv om, du vil have pengene retur, en tilgodeseddel eller ombytning til andre varer. Du skal selv afholde omkostningerne, der er forbundet med at returnere varerne. Sørg for varen er forsvarligt pakket ind, det er dit ansvar at varen kommer ubeskadiget tilbage.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.
Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Force Majeure
Silkevin er ikke ansvarlig for forsinkelse eller for opfyldelse af nogen af sine øvriqe forpligtelser over for kunden, såfremt forsinkelsen eller den manglende opfyldelse skyldes forhold uden for Silkevins direkte kontrol, eksempelvis i tilfælde af strejke, fragtproblemer, leveringssvigt, uheld eller uforudsete omstændigheder hos Silkevin eller hos Silkevins leverandører eller fragtførere.
Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Silkevin ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på www.silkevin.dk er Carsten Fuks.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kontor@silkevin.dk
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på mail, pr. brev, eller telefonisk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 01.02.2022